Jeszcze w 2012 roku miałem okazję zasiąść za sterami Cromy za sprawą Hondy Narwiego czyli doładowanego D16Z6 przez kompresor. Doładowanie oscylowało w okolicy 0,65 bara, dość dużo jak na seryjny silnik ale ?. jest ryzyko jest zabawa
To była również okazja do sprawdzenia hamowni w serwisie Termanowscy.
Okazało się że sprzęt jest bardzo profesjonalny, dokładny i w dodatku niedaleko Krakowa.
Hamownia SuperFlow daje możliwość pomiaru obciążeniowego i bezwładnościowego.
Nawiew świeżego powietrza jest poprzez otwierane drzwi z przodu+wentylator.
Pierwsze 2 sesje nie wróżyły nic dobrego. Jednak intensywne dumanie nad aparatem zapłonowym i mapami w połączeniu z odczytem w real time momentu/mocy dały w rezultacie bardzo dobry wynik.
AFR stabilne w całym zakresie w okolicy 12-12.2. EGT przy pełnym obciążeniu i vmax. ok 830 st. C.
Wynik: 210KM@251NM
W pewnych zakresach obrotów pojawiły się problemy z iskrą które były kompletie nieodczuwalne podczas pomiaru i nasłuchu, dopiero dobry soft dyno pokazał cała sytuację z iskrą.
Właściciel auta zadbał o jej wzmocnienie poprzez zewn. cewkę MSD.
Auto zdecydowanie lepiej się wkręca i generuje płynnie moc.
Po małej aktualizacji sprzętu czyli zmianie seryjnego wałka na Comp Cams Stage 2 auto wypluło 225KM@268NM
Setup
- Silnik : seryjny D16z6
- Układ dolotowy : Eaton M62 (Doladowanie ? 0.65), – Orurowanie z kwasu – Zawor DV – IC FMI
- Układ wydechowy : Kolektor Baran,Wydech 2,25 na 2x OEM LOOK (PROEX)
- Inne modyfikacje : Wtryski RC 440CC + Pompa paliwa STI 225l/h – NGK BKR7E ? 11 (0,7mm) – MSD BLASTER
- Elektronika : ODB1 P28 , Crome Pro