Kolega Gierade przyjechał do Krakowa na finalne strojenie silnika D16z6 doładowanego do 0.4 bara przez kompresor.
Zmiany układu wydechowego wymagały sporo poprawek w obecnej mapie, tym bardziej że wcześniejsze strojenie odbyło się w słabych warunkach pogodowych, miało głownie na celu ustawienie bezpiecznego AFR/zapłonu, aby kierownik wrócił do domu swoim autem. Korzystając z okazji, w drodze na na dyno udało się w znaczym stopniu dopieścić do obecnego setupu dawki paliwa, ale nadal pozostawiając zapłony bardzo cofnięte.
Pierwszy pomiar wykazał 166,4KM @ 193,8Nm przy 0.4 bara. Niestety temperatura w dolocie wzrosła do ponad 54 stopni C, nie wróżyło to dobrze w kontekście kolejnych pomiarów, zmuszony więc byłem bardzo powoli modyfikować zapłony przy okazji uważnie słuchając czy nie występuje spalanie stukowe.
Finalnie po kilku zmianach i ustawieniu bezpiecznie zapłonów udało się osiągnać wynik 178,4KM @ 205,9Nm przy 0,4 bara. Warto wspomnieć, że po włączeniu się VTEC-a boost czasami spadał poniżej 0.4 bara, co przekładało się na mniejszą moc/moment. Logi z map sensora są tutaj bardziej dokładniejsze niż wskazówka na zegarach .
Temeratura miala kluczowy wpływ na wartość boosta. AFR w całym zakresie obrotów na WOT bez większych problemów na wtryskach 240cc został ustawiony na 12.5. Przy odcince odrobinę więcej ok 12.3 ze względów bezpieczeństwa.
Na koniec w normalnych warunkach drogowych, gdzie temp. spadła do ok 34-40 stopni C wprowadziłem kilka korekt w mapie. Był to dobry czas na ustawienie procedury startu, shiftlighta oraz modyfikacji progu włączenia się wentylatora chłodnicy (85,5C).
Małe fotostory by Gierade jdmstyle.pl .
Dziękuje kierownikowi za współpracę i pozdrawiam.
Setup:
- Silnik : D16Z6+Supercharger Eaton M62
- Układ dolotowy : Customowy dolot Fujita 3? by Klema Custom Garage | Czarny intercooler 550x140x65mm. | Blow off Greddy RS style | Dump Valves (zawór DV) | Trochę kwasu.
- Układ wydechowy : Całość pospawana na 2,36? | Kolektor 4-2-1 | Brak katalizatora | Przelotowy tłumik środkowy. | Przelotowy tłumik końcowy M-Tech OEM look 2,36? -> 2,5?.
- Inne modyfikacje : Niebieskie przewody zapłonowe VISION Motorworks 10,2mm, Irydowe świece zapłonowe NGK.
- Elektronika : ODB1 P28 , Crome Pro
- Moc/Moment : 178KM @ 206Nm
- Project’s Link : www.jdmstyle.pl