Ponieważ koszta zakupu szpery do S20 i modyfikacje D16A9 nie były już opłacalne i prowadziły w ślepy zaułek, postanowiłem przejść na B serie.
Na seryjnego B16a2 nigdy bym się nie zdecydował, uważam ze seryjnie B to jednak trochę „muł” zwłaszcza w przedziale 3-5 k rpm.
Pomysł był taki, aby zmodyfikować co można, zostawiając seryjny dół.
Mody:
- skrzynia z integry z krótką 4-ką , odelżone koło zamachowe + sprzęgło exedy racing
- kolektor ssący z ITR + parówa simoty
- kolektor wydechowy 4-2-1 TODA 2,25 cala, środkowy przelotowy i końcowy Twin loop
- chłodnica wody z EG6
Dopiero z takimi modyfikacjami ten silnik zaczął oddchać i sie jako tako odpychać, a dostrojenie map dodatkowo poprawiło osiągi.
Ponieważ przez zimę pomalutku skompletowałem sprzęt, to dostrojenie mapy wykonałem osobiście 🙂
Oczywiście ze starych gratów została chłodnica oleju, weże samco itd
Wielkie podziękowania dla AdamaR i chłopaków za pomoc w ogarnięciu mega szybkiego swapa.
Kilka fotexów
Leave a reply