Jeśli masz takie zegary i chcesz mieć dwa tryby podświetlania przełączane w czasie działania wskaźników to zapraszam.

Zegary te mają zazwyczaj do wyboru dwa tryby podświetlania DAY/NIGHT, co jest wyszczególnione na schemacie instalacyjnym. 99,9 % osób zazwyczaj wybiera na stałe jeden z dostępnych kolorów podświetlenia. Instrukcja opisuje możliwość wysterowania zegarów w tryb NIGHT sygnałem z  „PARKING LAMP”.
Ponieważ przepisy w naszym pięknym kraju wymagają właczonych świateł przez cały o rok, nie ma za bardzo czym wysterować zegary aby świeciły drugim kolorem.

Jednak da się coś z tym fantem zrobić.

Wystarczy drugi kabelek (odpowiadający za drugi kolor np. PARKING LAMP) podpiąć pod +12V, czyli do już podłączonego jednego z przewodów (zobacz schemat).  W czasie rzeczywistym, bez restartowania zegarów zmienią kolor podświetlenia.
Wystarczy więc rozbudować nasz układ o prosty włącznik jednobiegunowy i takim oto sposobem mamy działający 2 kolorowy wskaźnik który aktywujemy wedle uznania.

Jeśli stosujemy szeregowe podłączenie  zasilania dla więcej niż jednego zegara (czyli takie jak w manualu) to wybór kolorów jest globalny dla nich wszystkich.

Mam taką instalacje z przełacznikiem w Civicu od ponad roku i wszystko działa poprawnie. W dzień, słoneczne dni używam  podświetlenia na biało, a w nocy czerwonego, zdecydowanie mniej inwazyjnego dla oczu.

jest tylko jedno ale … 🙂

Gdy odłączymy główne zasilanie podtrzymujące pamięć, peak i warning  – czyli np. akumulator, ponownie jego wpięcie może spowodować, że przełączanie nie zadziała. Zamiast przełączać kolory będzie wyłączał zegary.

Oczywiście nic złego się nie dzieje.
Należy odpiąć ponownie np. masę od akumulatora lub (główne zasilanie zegarów) i podłączyć. Zrobić po prostu restart i skontrolować działanie zegarów.